Ooo fajny temat

W samochodach jakie miałem ( japońskie, niemieckie, włoskie ) patrzyłęm na lepkość i klase

Firma firmie nie równa... np. lepkość 5w40 firmy A jest inna niż lepkość 5w40 firmy B... niby tu i tu jest 5w40 ale było inne spalanie oleju w silniku.
Teraz w swoim Tiguanie 2.0 tsi 200ps używam oleju Lotos Aurum 5w30 504/507... wcześniej używałem Mobil esp 5w30 i mało znanej i drogiej firmy Bizol Green oil 5w30 ( firma należy do LM i Meguin)
Nie zauważyłem dużej różnicy miedzy Lotosem a tym Bizolem.
Za 3 tyś km czeka mnie zmiana oleju i zmienie na Motul 0w40 502.
W motocyklach od dawna nie używam Castrola i Motula.
W Gsxf600 używałem BelRay... w Triumphie używałem Ipone, LM 10w40 i Penrite 10w50 i przy Penrite zauważyłem lepszą pracę skrzyni biegów.
W GSX1400 używam Fuchs Silkolene 10w40 ale na nastpną zmiane przechodzę na 10w50 ze względu, że jednak temperatury są wyższe i taka zmiana dobrze zrobi silnikowi
