Grudzień 09, 2022, 07:23:47 am

Autor Wątek: Alien Moto Serwis  (Przeczytany 43316 razy)

Offline Derkoś

  • Honda VFR800X Crossrunner
  • Moderator Globalny
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 7888
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Toruń Podgórz
Odp: Alien Moto Serwis
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 18, 2020, 17:41:03 pm »
Zaraz się okaże, że exide zaczepisty, a kosztował połowę tego co zapłaciłem za yuase  :pacpac: :pacpac: :pacpac:

Offline KUBA

  • 180 km/h
  • ****
  • Wiadomości: 667
  • Skąd: Toruń
Odp: Alien Moto Serwis
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 19, 2020, 08:03:50 am »
Zaraz się okaże, że exide zaczepisty, a kosztował połowę tego co zapłaciłem za yuase  :pacpac: :pacpac: :pacpac:


a castrol to najlepszy olej na świecie.  :P

AlienMotoSerwis

  • Gość
Odp: Alien Moto Serwis
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 19, 2020, 08:12:37 am »
Zaraz się okaże, że exide zaczepisty, a kosztował połowę tego co zapłaciłem za yuase  :pacpac: :pacpac: :pacpac:


a castrol to najlepszy olej na świecie. 
Na temat oleju już napisałem parę zdań w osobnym wątku. O akumulatorach też napiszę.


Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka


AlienMotoSerwis

  • Gość
Odp: Alien Moto Serwis
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 19, 2020, 09:10:34 am »
I dodam jeszcze jedno. Uwagi w stylu exide i castrol najlepszy są nie na miejscu.
Mogę wcale nie dzielić się wiedzą, którą mam, zdobyłem itd.
Jak narazie te dwie firmy uchyliły rąbka tajemnicy, produkcji i testowania poszczególnych elementów.
Jak takie samo szkolenie zrobi Motul, Liqui Moly czy Yuasa to też pojadę się czegoś dowiedzieć.

Szkolenie było w 90% techniczne, informacji było bardzo dużo.
Nie o wszystkim dało się porozmawiać, czasu było trochę za mało.
Pytania przez nas zadawane często były niewygodne. Wiedza techniczna osób robiących szkolenie była naprawdę spora.

Myślę, że to ostatni raz jak przekazuje jakieś informacje o szkoleniach. Nie chcę być postrzegany jako osoba promująca firmy robiące szkolenia.


Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka


Offline KoZi

  • 300 km/h
  • ******
  • Wiadomości: 2739
  • Płeć: Mężczyzna
  • Classic Power !
  • Skąd: Łysomice/Toruń
Odp: Alien Moto Serwis
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 19, 2020, 09:39:17 am »
Alien a jak się ma sprawa oleju i użytkowania pojazdu w nieco innych warunkach pogodowych ? Coś było na ten temat - eksploatacja w warunkach o bardzo niskiej bądź bardzo wysokiej temperaturze ?

Czy panowie wspominali cokolwiek o tabelach olei, które są bardzo często zawarte w "serwisówkach"?
Dla przykładu producent zaleca olej 10w40, przy czym załącza obok tabelę w której na tej samej lini w 3/4 zakresu temperatur 10w40 i 10w50 jest na tej samej pozycji i zero adnotacji producenta na temat jakichkolwiek możliwych nieprawidłowości.
Z drugiej strony jak podaje producent klasę lepkości ale również określa JASO MA oraz np API SL to mogę użyć obojętnie jakiego oleju, który spełnia te wymogi (syntetyk czy półsyntetyk).

 ;)
(>’o’)>  classic, vintage, custom, oldschool, youngtimer

Offline cezi

  • Suzuki Bandit 1250
  • 300 km/h
  • ******
  • Wiadomości: 6066
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kiedy czuję pęd powietrza...
  • Skąd: Toruń
Odp: Alien Moto Serwis
« Odpowiedź #50 dnia: Luty 19, 2020, 09:43:58 am »
Dobrze Alien, że się dzielisz wiedzą  :yeah:   Właściwy olej w silniku to podstawa , a Ty nam przekazujesz cenne informację  :thumbup:

Offline Derkoś

  • Honda VFR800X Crossrunner
  • Moderator Globalny
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 7888
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Toruń Podgórz
Odp: Alien Moto Serwis
« Odpowiedź #51 dnia: Luty 19, 2020, 09:47:57 am »
I dodam jeszcze jedno. Uwagi w stylu exide i castrol najlepszy są nie na miejscu.
Mogę wcale nie dzielić się wiedzą, którą mam, zdobyłem itd.
Jak narazie te dwie firmy uchyliły rąbka tajemnicy, produkcji i testowania poszczególnych elementów.
Jak takie samo szkolenie zrobi Motul, Liqui Moly czy Yuasa to też pojadę się czegoś dowiedzieć.

Szkolenie było w 90% techniczne, informacji było bardzo dużo.
Nie o wszystkim dało się porozmawiać, czasu było trochę za mało.
Pytania przez nas zadawane często były niewygodne. Wiedza techniczna osób robiących szkolenie była naprawdę spora.

Myślę, że to ostatni raz jak przekazuje jakieś informacje o szkoleniach. Nie chcę być postrzegany jako osoba promująca firmy robiące szkolenia.


Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka


Źle się zrozumieliśmy Alien ,  :naughty: wiemy jak z reguły wyglądają takie szkolenia , przynajmniej ja się z takim czymś spotykałem dotychczas i się bardziej uśmiecham z tego powodu, ale jeżeli było tak jak piszesz to się chwali  :Y i dobrze że się tym dzielisz.

Nie miało to źle zabrzmieć także się nie przejmuj  :smoke:
« Ostatnia zmiana: Luty 19, 2020, 09:55:56 am wysłana przez Derkoś »

Offline Duch

  • KMZ K-650, Honda XL600V Transalp, Suzuki DL AL7 650XT V-Strom
  • Administrator
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 12100
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Toruń
Odp: Alien Moto Serwis
« Odpowiedź #52 dnia: Luty 19, 2020, 09:49:47 am »
Nie chcę być postrzegany jako osoba promująca firmy robiące szkolenia.

Nie zauważyłem żebyś w jakimkolwiek miejscu chwalił daną firmę, wiec o wizerunek niezależnego mechanika chyba nie musisz się martwić.

Jakiś echo danego producenta zawsze się wkradnie w taki temat czy szkolenie i nie ma się tu czym przejmować, wszak robi je konkretny producent a nie 'Niezależny międzynarodowy instytut kontroli zajebistości olejów motocyklowych powołany przez ONZ'

Czekam na Twój wykład o akumulatorach, bo tych wyjątkowo dużo zabiłem.
Takiej władzy w naszych progach wszyscy chcielibyśmy podziękować w kilku nie do końca pięknych słowach
Z wyrazami szczerej niewdzięczności dla skurwysynów nie mamy litości! Moja nacja - moja tonacja, Moja nacja - moja tonacja.

AlienMotoSerwis

  • Gość
Odp: Alien Moto Serwis
« Odpowiedź #53 dnia: Luty 19, 2020, 09:56:12 am »
Alien a jak się ma sprawa oleju i użytkowania pojazdu w nieco innych warunkach pogodowych ? Coś było na ten temat - eksploatacja w warunkach o bardzo niskiej bądź bardzo wysokiej temperaturze ?

Czy panowie wspominali cokolwiek o tabelach olei, które są bardzo często zawarte w "serwisówkach"?
Dla przykładu producent zaleca olej 10w40, przy czym załącza obok tabelę w której na tej samej lini w 3/4 zakresu temperatur 10w40 i 10w50 jest na tej samej pozycji i zero adnotacji producenta na temat jakichkolwiek możliwych nieprawidłowości.
Z drugiej strony jak podaje producent klasę lepkości ale również określa JASO MA oraz np API SL to mogę użyć obojętnie jakiego oleju, który spełnia te wymogi (syntetyk czy półsyntetyk).

 ;)
Zawsze olej o API wyższym czyli np SN spełnia warunki oleju niższego, czyli np SL, SH itd

Jeżeli producent zaleca olej od 10W30 do 10W50 (określa też warunki temperaturowe) to możesz wybrać każdy z zakresu. Jednak, gdy producent zalaca tylko olej 10W40, a ty wlejesz olej 10W50 to już mogą pojawić się problemy z przegrzaniem, sprzęgłem i mocą. Jest tak dlatego, bo producenci silników produkują różne rodzaje smarowań, różne dysze olejowe itd. Wlewając olej bardziej lepki, zmniejszasz możliwości smarne tych dysz i zwiększasz opory przepływu, co bardziej wysila pompę olejową.
Jednak wlewając np 10w40 półsyntetyk i 10w50 syntetyk może okazać się, że 10w50 będzie lepiej działał. Ze względu na lepszą jakość baz w olejach syntetycznych, co za tym idzie lepsze odprowadzanie ciepła itd.

Ogólnie olej syntetyczny jest dużo lepszy od olei mineralnych, czy półsyntetycznych.
Zwróć uwagę, że producent motocykla nie zawsze podaje markę oleju, ale zawsze podaje normy które ma spełnić. To nie jest przypadek.

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka


Offline Viniu

  • BMW R1100 GS
  • Administrator
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 5006
  • Płeć: Mężczyzna
    • YT - Channel
  • Skąd: Toruń
Odp: Alien Moto Serwis
« Odpowiedź #54 dnia: Luty 19, 2020, 09:58:11 am »
I dodam jeszcze jedno. Uwagi w stylu exide i castrol najlepszy są nie na miejscu.
Mogę wcale nie dzielić się wiedzą, którą mam, zdobyłem itd.
Jak narazie te dwie firmy uchyliły rąbka tajemnicy, produkcji i testowania poszczególnych elementów.
Jak takie samo szkolenie zrobi Motul, Liqui Moly czy Yuasa to też pojadę się czegoś dowiedzieć.

Szkolenie było w 90% techniczne, informacji było bardzo dużo.
Nie o wszystkim dało się porozmawiać, czasu było trochę za mało.
Pytania przez nas zadawane często były niewygodne. Wiedza techniczna osób robiących szkolenie była naprawdę spora.

Myślę, że to ostatni raz jak przekazuje jakieś informacje o szkoleniach. Nie chcę być postrzegany jako osoba promująca firmy robiące szkolenia.


Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

Wyluzuj Alien... to wypowiedź raczej była w formie żartu.
Ja też biorę udział w różnych szkoleniach, które organizuje konkretny producent i też nie spotkałem się z wychwalaniem swojej marki i jechaniem po innych.
Specyfika może trochę inna bo szkolenia z rozwiązań jakie ma dany producent, ale na stwierdzenie, że ten drugi ma inne, takie rozwiązanie, szkolący przeważnie mówią: tak do dobre rozwiązanie, my takiego nie mamy, ale mamy takie. Tu bardziej chodzi o profesjonalizm i podejście tych szkolących bo przeważnie są to ludzie z działów technicznych a nie marketingowych czy najgorzej handlowych.
Problemem nie jest problem.
Problemem jest twoje podejście do problemu.

https://www.youtube.com/user/TheVineks

AlienMotoSerwis

  • Gość
Odp: Alien Moto Serwis
« Odpowiedź #55 dnia: Luty 19, 2020, 10:00:09 am »
I dodam jeszcze jedno. Uwagi w stylu exide i castrol najlepszy są nie na miejscu.
Mogę wcale nie dzielić się wiedzą, którą mam, zdobyłem itd.
Jak narazie te dwie firmy uchyliły rąbka tajemnicy, produkcji i testowania poszczególnych elementów.
Jak takie samo szkolenie zrobi Motul, Liqui Moly czy Yuasa to też pojadę się czegoś dowiedzieć.

Szkolenie było w 90% techniczne, informacji było bardzo dużo.
Nie o wszystkim dało się porozmawiać, czasu było trochę za mało.
Pytania przez nas zadawane często były niewygodne. Wiedza techniczna osób robiących szkolenie była naprawdę spora.

Myślę, że to ostatni raz jak przekazuje jakieś informacje o szkoleniach. Nie chcę być postrzegany jako osoba promująca firmy robiące szkolenia.


Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

Wyluzuj Alien... to wypowiedź raczej była w formie żartu.
Ja też biorę udział w różnych szkoleniach, które organizuje konkretny producent i też nie spotkałem się z wychwalaniem swojej marki i jechaniem po innych.
Specyfika może trochę inna bo szkolenia z rozwiązań jakie ma dany producent, ale na stwierdzenie, że ten drugi ma inne, takie rozwiązanie, szkolący przeważnie mówią: tak do dobre rozwiązanie, my takiego nie mamy, ale mamy takie. Tu bardziej chodzi o profesjonalizm i podejście tych szkolących bo przeważnie są to ludzie z działów technicznych a nie marketingowych czy najgorzej handlowych.
Tu masz rację. Na szkoleniu byli ludzie z działów technicznych i w sumie nie szło ich zagiąć, chociaż próbowaliśmy.

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka


Offline Derkoś

  • Honda VFR800X Crossrunner
  • Moderator Globalny
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 7888
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Toruń Podgórz
Odp: Alien Moto Serwis
« Odpowiedź #56 dnia: Luty 19, 2020, 10:08:37 am »
I dodam jeszcze jedno. Uwagi w stylu exide i castrol najlepszy są nie na miejscu.
Mogę wcale nie dzielić się wiedzą, którą mam, zdobyłem itd.
Jak narazie te dwie firmy uchyliły rąbka tajemnicy, produkcji i testowania poszczególnych elementów.
Jak takie samo szkolenie zrobi Motul, Liqui Moly czy Yuasa to też pojadę się czegoś dowiedzieć.

Szkolenie było w 90% techniczne, informacji było bardzo dużo.
Nie o wszystkim dało się porozmawiać, czasu było trochę za mało.
Pytania przez nas zadawane często były niewygodne. Wiedza techniczna osób robiących szkolenie była naprawdę spora.

Myślę, że to ostatni raz jak przekazuje jakieś informacje o szkoleniach. Nie chcę być postrzegany jako osoba promująca firmy robiące szkolenia.


Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

Wyluzuj Alien... to wypowiedź raczej była w formie żartu.
Ja też biorę udział w różnych szkoleniach, które organizuje konkretny producent i też nie spotkałem się z wychwalaniem swojej marki i jechaniem po innych.
Specyfika może trochę inna bo szkolenia z rozwiązań jakie ma dany producent, ale na stwierdzenie, że ten drugi ma inne, takie rozwiązanie, szkolący przeważnie mówią: tak do dobre rozwiązanie, my takiego nie mamy, ale mamy takie. Tu bardziej chodzi o profesjonalizm i podejście tych szkolących bo przeważnie są to ludzie z działów technicznych a nie marketingowych czy najgorzej handlowych.
Tu masz rację. Na szkoleniu byli ludzie z działów technicznych i w sumie nie szło ich zagiąć, chociaż próbowaliśmy.

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

To się chwali , a nie tylko wyuczone regułki  :smoke:

Offline KoZi

  • 300 km/h
  • ******
  • Wiadomości: 2739
  • Płeć: Mężczyzna
  • Classic Power !
  • Skąd: Łysomice/Toruń
Odp: Alien Moto Serwis
« Odpowiedź #57 dnia: Luty 19, 2020, 10:31:41 am »
Cytuj
Jeżeli producent zaleca olej od 10W30 do 10W50 (określa też warunki temperaturowe) to możesz wybrać każdy z zakresu.

Zwróć uwagę, że producent motocykla nie zawsze podaje markę oleju, ale zawsze podaje normy które ma spełnić. To nie jest przypadek.


Te dwie powyższe rzeczy wystarczają.
Ogólnie ja się nie spotkałem żeby producent mi pisał o konkretnej marce oleju... :hmm:
Normy jak najbardziej i się do tego stosuję  :Y
(>’o’)>  classic, vintage, custom, oldschool, youngtimer

AlienMotoSerwis

  • Gość
Odp: Alien Moto Serwis
« Odpowiedź #58 dnia: Luty 19, 2020, 10:41:38 am »
Cytuj
Jeżeli producent zaleca olej od 10W30 do 10W50 (określa też warunki temperaturowe) to możesz wybrać każdy z zakresu.

Zwróć uwagę, że producent motocykla nie zawsze podaje markę oleju, ale zawsze podaje normy które ma spełnić. To nie jest przypadek.


Te dwie powyższe rzeczy wystarczają.
Ogólnie ja się nie spotkałem żeby producent mi pisał o konkretnej marce oleju... :hmm:
Normy jak najbardziej i się do tego stosuję  :Y
I tu jest cały marketing, żaden producent motocykli nie mówi jakie mają być dodatki w oleju, jakie stosunki baz. Mają spełniać dane normy. Jak spełniają tzn, że nadają się do danego motocykla.

Ludzie myślą, że np Motul ściąga pierwiastki z księżyca i dodaje do swojego oleju, a Bel Ray z marsa.
To nie prawda, skoro olej spełnia normy tzn, że może być stosowany w danym sprzęcie.

Nie mówiąc o wyścigach, oleje syntetyczne różnych producentów są bardzo mocno zbliżone parametrami, o ile mają te same normy.


Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka


Offline KUBA

  • 180 km/h
  • ****
  • Wiadomości: 667
  • Skąd: Toruń
Odp: Alien Moto Serwis
« Odpowiedź #59 dnia: Luty 19, 2020, 11:22:39 am »
Alien pisz pisz pisz, dziel się  - mądrego warto posłuchać-poczytać - ja w formie żartu z tym castrolem...
Prawda jest taka że jeśli dana firma z czegoś szkoli  - czy to ubezpieczenia czy oleje czy inne rzeczy to nie robi to tylko z czystej przyjemności powiększenia czyjejś wiedzy w danym temacie ....zawsze jest to forma reklamy itp.