Grudzień 09, 2019, 01:59:20 am

Autor Wątek: Nolan N100-5 + N-COM B901LR  (Przeczytany 1250 razy)

Offline Rotmistrz

  • Honda NT650V Deauville
  • 220 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 1231
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Toruń
Nolan N100-5 + N-COM B901LR
« dnia: Październik 23, 2019, 13:09:35 pm »
Od jakiegoś czasu na mojej głowie zagościł kask włoskiego producenta Nolan N100-5. Wcześniej jeździłem przez kilka lat w LS2 Metro, więc przesiadka na Nolana była dość sporym przeskokiem.

1. Kask
W grę wchodził w zasadzie tylko szczękowiec. Jeżdżę w okularach i tego typu kask uważam za optymalny dla mnie i mojego stylu jazdy. Dzięki uprzejmości RR Moto mierzyłem różne kaski, i Bella, i Neotec 2, i Schuberta C3 i C4 (tu dzięki uprzejmości Moto Seven), ale Nolan najbardziej przypadł mi do gustu. Nic nie uwiera. Wyściółka clima comfort, jest przyjemna w kontakcie ze skórą, chociaż jak będzie sobie radziła w cieplejszych warunkach, zobaczymy.

Kask wyposażony jest w czterostopniową blendę, która całkiem fajnie polaryzuje światło, jednak moim zdaniem jest trochę za jasna i w mocnym słońcu nie do końca sobie radzi.

Wizjer natomiast to bajka, wyposażony w pinloka zapewnia bardzo duże pole widzenia w porównaniu z dotychczasowym LS2.

Kask wyposażony jest w duży, wyjmowany podbródek i regulowany kołnierz (takiego rozwiązanie nie spotkałem u innych producentów). Możemy sobie zatem indywidualne dostosować kołnież do własnych potrzeb, co wpływa na wyciszenie kasku.

Kask posiada również homologację do jazdy z otwartą szczęką. Sama szczęka porusza się ruchem eliptycznym, co sprawia, że otwarta szczęka mniej odstaje od skorupy kasku. Otwarcie szczczęki wymaga podwójnej akcji, pierwsza dźwidnia wysuwa nam drugą i dopiero naciśnięcie tej drugiej umożliwia podniesienie szczęki. Wydaje się skomplikowane, ale robimy to dwoma palcami szybko i sprawnie. Można się przyczepić, że w razie "W" utrudni to służbom ratowniczym pracę, ale prawda jest taka, że służby i tak rozwalą to, co z kasku zostało.

Zapięcie kasku to mikrolock z podwójnym zabezpieczeniem. Zatem żeby zdjąć kask musimy podnieść zapadkę w dwóch płaszczyznach.

Wentylacja jest na przyzwoitym poziomie. Użytkownik dysponuje dwoma wlotami powietrza. Jeden w szczęce, który kieruje strumień powietrza na wizjer oraz drugi na szczycie kasku. Obydwa wloty bez problemu obsługujemy w rękawicach. Po otwarciu górnego wlotu wyraźnie czuć strugę chłodnego powietrza, mimo że jeżdżę w kominiarce. W razie olbrzymich upałów możemy wypiąć podbródek i maksymalnie rozszerzyć kołnierz, wtedy kask będzie jeszcze bardziej przewiewny.

Jazda w Nolanie jest całkiem przyjemna. Wyciszenie jest na dobrym poziomie. Słyszymy szum opływającego powietrza i pomruk silnika. Prędkości rzędu 110-120 są całkiem znośne. Nie czuć turbulencji, nie wykręca nam głowy. Jednym słowem aerodynamika jest na świetnym poziomie.

Kask jest jednak dosyć duży, większy od LS2 i ciężki 1600 g, to może mieć negatywny wpływ na dłuższe przeloty. 1,5godzinna jazda nie była męcząca, ale dlasze trasy... czas pokaże.

2. N-COM B901 LR
Jest to dedykowany do kasku interkom, wyposażony w radio z RDS oraz światło stop.

Interkom bardzo łatwo instaluje się na kasku. Wszystko jest elegancko spasowane i wygląda bardzo zgrabnie. Panel sterujący umieszczony z lewej strony jest płaski i wygodny w użuciu.

Interkom bez problemu paruje się z telefonem i bardzo szybko łączy z nim po włączeniu. Na telefonie instalujemy również aplikację, za pomocą której możemy zmieniać ustawienia, programować 3 ulubione numery telefonów i stacje radiowe.

Radio działa, ale brak porządnej anteny sprawia, że często gubi fale.
Dźwięk rozmów jest dobrej jakości. Połączenie przychodzące możemy odebrać komendą głosową, co jest bardzo wygodne.

Funkcji interkomu nie miałem jeszcze możliwości przetestowć.

Ciekawostką jest montowane z tyłu kasku światło stopu. Działa ono w 4 trybach: off, światło stałe, światło migające i światło stopu. Ten ostatni tryb działa przy gwałtowniejszym hamowaniu (można ustawić 3 stopnie czułości) . Jak bardzo jest jednak czułe, nie wiem, nie widziałem

Interkom ma również funkcję autowyłączenia, gdy kask pozostaje bezczynny przez kilkanaście sekund. Funkcja ma na celu oszczędzanie baterii, choć ostatnio zadziałała podczas jazdy. Chyba mamy zbyt równe drogi



Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


Offline Derkoś

  • Honda VFR800X Crossrunner
  • Moderator Globalny
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 5415
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Toruń Podgórz
Odp: Nolan N100-5 + N-COM B901LR
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 23, 2019, 13:28:05 pm »
Gratuluje zakupu, niech służy. Akurat c4 to w ogóle nie ma co przymierzać bo to mało wspólnego z kaskiem turystycznym, a neotec i c3 mogl uwierać z początku na jezdzie testowej one muszą się ułożyć do głowy. :)
Światło stopu dla mnie bezużyteczny bajer, ale czymś trzeba ludzi przyciągnąć  :)

Offline Viniu

  • Honda NT 700 V Deauville
  • Administrator
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 3906
  • Płeć: Mężczyzna
    • YT - Channel
  • Skąd: Toruń
Odp: Nolan N100-5 + N-COM B901LR
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 23, 2019, 13:36:10 pm »
Światło stopu dla mnie bezużyteczny bajer, ale czymś trzeba ludzi przyciągnąć  :)

To sobie z motocykla odkręć...
Problemem nie jest problem.
Problemem jest twoje podejście do problemu.

https://www.youtube.com/user/TheVineks

Offline mski

  • TEX 1200
  • 20 km/h
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Płeć: Mężczyzna
    • Blog motocyklowy
  • Skąd: Tychy
Odp: Nolan N100-5 + N-COM B901LR
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 23, 2019, 15:17:14 pm »
Mam podobny zestaw jednak bez światła stop (N100-5 i B901R), z systemów interkom Nolana korzystam od 5 lat (wcześniej B1.4, ten ma w kasku N104 moja żona). Interkomy komunikują się bez problemu. Jest to wg mnie najlepszy na rynku interkom dedykowany (przez pół roku mieliśmy z żoną Schuberta C3 Pro z dedykowanymi systemami - ale to dziadostwo mega strasznie działało i kasa wyrzucona w błoto)

W kasku przejechałem od maja już dość spory dystans (Francję i Norwegię - razem ok 13 tyś) i jakoś specjalnie jego waga mi nie przeszkadza. Poprzedni kask to też Nolan N90.2 i przesiadka jest odczuwalna w komforcie i wyciszeniu.

« Ostatnia zmiana: Październik 23, 2019, 15:26:04 pm wysłana przez mski »

Offline Viniu

  • Honda NT 700 V Deauville
  • Administrator
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 3906
  • Płeć: Mężczyzna
    • YT - Channel
  • Skąd: Toruń
Odp: Nolan N100-5 + N-COM B901LR
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 23, 2019, 15:25:35 pm »
Jeszcze ceną sypnij za te dobra...
Problemem nie jest problem.
Problemem jest twoje podejście do problemu.

https://www.youtube.com/user/TheVineks

Offline mski

  • TEX 1200
  • 20 km/h
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Płeć: Mężczyzna
    • Blog motocyklowy
  • Skąd: Tychy
Odp: Nolan N100-5 + N-COM B901LR
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 23, 2019, 15:27:09 pm »
Kask - 1200 zł, system 840 zł

Offline Derkoś

  • Honda VFR800X Crossrunner
  • Moderator Globalny
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 5415
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Toruń Podgórz
Odp: Nolan N100-5 + N-COM B901LR
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 23, 2019, 16:39:09 pm »
To nawet przystępna cena  :Y Teraz tylko jeździć rotmistrz  :thumbup:

Światło stopu dla mnie bezużyteczny bajer, ale czymś trzeba ludzi przyciągnąć  :)

To sobie z motocykla odkręć...

Gdyby to miało mi zmniejszyć masę kasku to pewka  ;D
« Ostatnia zmiana: Październik 23, 2019, 16:44:23 pm wysłana przez Derkoś »

Offline Viniu

  • Honda NT 700 V Deauville
  • Administrator
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 3906
  • Płeć: Mężczyzna
    • YT - Channel
  • Skąd: Toruń
Odp: Nolan N100-5 + N-COM B901LR
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 23, 2019, 17:27:11 pm »
To nawet przystępna cena  :Y Teraz tylko jeździć rotmistrz  :thumbup:

Światło stopu dla mnie bezużyteczny bajer, ale czymś trzeba ludzi przyciągnąć  :)

To sobie z motocykla odkręć...

Gdyby to miało mi zmniejszyć masę kasku to pewka  ;D
spalanie spadnie...
Problemem nie jest problem.
Problemem jest twoje podejście do problemu.

https://www.youtube.com/user/TheVineks