Grudzień 08, 2021, 14:21:09 pm

Autor Wątek: Ducati Multistrada 950s  (Przeczytany 6049 razy)

Online KoZi

  • 300 km/h
  • ******
  • Wiadomości: 2466
  • Płeć: Mężczyzna
  • Classic Power !
  • Skąd: Łysomice/Toruń
Ducati Multistrada 950s
« dnia: Wrzesień 15, 2019, 19:52:07 pm »
W sobotę odbyły się jazdy próbne w salonie Ducati Toruń. Miałem przyjemność trochę pośmigać tzw. "baby Multistrada"
Kilka zdań ode mnie na temat tego sprzętu.

Wizualnie nie będę się rozwijać bo jednym się podoba drugim nie. Jeden woli "dzióbki" kolejny je  znienawidzi... Ja ogólnie fanem obecnego designu nie jestem

Silnik i skrzynia biegów.
Dla mnie średnio... mocno średnio. Do 3 tys obr/min jest tragedia i to dosłownie. Silnik i jego kultura pracy wołają o pomstę do nieba. Ze to, V-ka wiadomo ale ja w swojej starej jak świat Hundzie nie mam takich wrażeń. Trzeba bardzo umiejętnie operować gazem żeby pozbyć się takich nieprzyjemnych rzeczy. Powyżej tej prędkości obrotowej zdecydowanie bardziej płynna praca a od ok 6 tys. obr/min silnik zaczyna jechać bardzo przyzwoicie. Kontrola trakcji wporzadku.
Skrzynia biegów pracuje bardzo dobrze -  i tu jest jedna opcja która dla mnie jest genialna = quickshifter. Po za ruszaniem możemy bawić się biegami w górę i w dół nie martwiąc się totalnie o nic. Jest to rzecz która w przyszłości trafia do mojego gixxa obowiązkowo

Zawieszenie.
Miałem ustawiony tryb jazdy zawiasu na Touring i go nie polecam. Motocykl zdecydowanie za miękki. Mocno nurkuje a tył pływa. Nie mogłem wykorzystać w pełni tego co daje ten model. Nie chciałem tracić czasu na szukanie w kompie jak to zmienić. Wiem tyle że później zmienili ten tryb na sport i była zdecydowana poprawa jak rozmawiałem z innymi użytkownikami jeżdżącymi po mnie.

Hamulce.
Zero zastrzeżeń. Dobre czucie, duża skuteczność, ABS działa również ok, nie jest na pewno za czuły. 

Ergonomia.
Siedzi się na pewno wyżej niż na nakedach. "Wieje" już enduro. Lecz pozycja wygodna, neutralna. Ja mając 186cm czułem się bardzo dobrze. Minus za siedzenie. Jest twarde i na pewno nie sprzyjało by to bardzo długim porzelotom.
Ochrona przed wiatrem skuteczna do ok 160 km/h. Później komfort wyraźnie spada.
Wyświetlacz jest już... typowym komputerem. Pełno informacji, wręcz za dużo tego wszystkiego tam "lata". Mi to nie przypadło do gustu.
Obsługa wszelkimi przyciskami przy manetkach dość intuicyjna.

Sumując - według mnie dość dobre uniwersalne Moto lecz nie przykleił bym mu wizytówki wielkiego podróżnika.
Dla mnie na pewno nie ten model. Nie neguje V-ek bo sam jedna mam, ale kultura pracy i bardzo dużą nerwowość przy niskich prędkościach dla mnie nie może mieć miejsca. Tym bardziej w turystyce.
Cała reszta była by do dopasowania bądź zmodyfikowania pod siebie.

Cena 70.900 jest chora i wolałbym kupić co innego za tą kwotę w tej klasie .

Wysłane z mojego Pixel 2 przy użyciu Tapatalka

(>’o’)>  classic, vintage, custom, oldschool, youngtimer

Offline KSD

  • BMW F850GS
  • Administrator
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 15067
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Toruń
Odp: Ducati Multistrada 950s
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 15, 2019, 20:23:57 pm »
Już po samym posiłku widać, że nastąpiła przesiadka z Hądy. Wcześniej Hod-Dog na Orlenie, a tu proszę, proszę... włoska elegancja  :fun: ;;)

P.S. Fajna recenzja  :oki:


Czysty motocykl jeździ szybciej!

Offline Derkoś

  • Honda VFR800X Crossrunner
  • Moderator Globalny
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 7401
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Toruń Podgórz
Odp: Ducati Multistrada 950s
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 22, 2019, 11:34:02 am »
Do mnie dziubki multistrady jak najbardziej przemawiają, po tym co piszesz odrazu można odczuć, że jesteś fanem tradycyjnych motocykli.

70 tys to już sporo kasy do tego dodatki to 80-90tys zł robi się to chyba wybrałbym gie esa  :hmm: :hmm: :hmm:
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 22, 2019, 11:54:50 am wysłana przez Derkoś »