Luty 19, 2020, 22:16:58 pm

Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Laboratorium C-MOTO / Odp: AKUMULATORY MOTOCYKLOWE
« Ostatnia wiadomość wysłana przez AlienMotoSerwis dnia Dzisiaj o 21:48:23 »
Dobrze w takim razie jedziemy dalej z tymi żelówkami :P

Wady:
Podwyższona temperatura zmniejsza żywotność akumulatora
np według danych 33 stopnie celcjusza zmniejszają żywotność akumulatora uwaga!!! o 50%

To teraz zastanówcie się, jaką temperaturę pracy mają wasze akumulatory w motocyklach, np w korku?

No to z drugiej strony, niska temperatura powoduje spadek pojemności . Przy 0 stopniach celcjusza pozostaje tylko 85% pojemności deklarowanej.

Co to oznacza? Nic innego jak to, że wtedy kiedy potrzebujemy jak najwięcej prądu(czyli jak jest zimno, bardzo lepki olej) go nie otrzymamy. Dlatego trzeba przy doborze żelówek, zawsze dobierać większe modele.

To teraz parę plusów:

⦁ zminimalizowane ryzyko rozlania elektrolitu,
⦁ możliwość dowolnego ustawienia - brak konieczności pracy w pozycji poziomej,
⦁ duża odporność na wstrząsy i uderzenia,
⦁ niskie samorozładowanie,
⦁ możliwość zastosowania w codziennej pracy cyklicznej,
⦁ odporność na głębokie rozładowanie.

Teraz jeszcze określmy termin głębokie rozładowanie.
Wg producentów jest to 11,4V (wszystko poniżej niszczy nieodwracalnie akumulator, zwłaszcza żelowy)
Nie można mylić głębokiego rozładowania, od chwilowego spadku napięcie np podczas rozruchu. Głębokie rozładowanie jest wtedy, gdy nie jest podłączony odbiornik prądu, a akumulator ma napięcie rzędu 11,4V

Akumulatory AGM

Zalety akumulatorów AGM:
⦁ nie wymagają ciągłej konserwacji lub uzupełniania elektrolitu,
⦁ możliwość pracy w różnych pozycjach,
⦁ niska temperatura nie powoduje uszkodzenia obudowy przez wzrost objętości elektrolitu,
⦁ włókno szklane zabezpiecza elektrolit przed wstrząsami i wibracjami, nawet przy pracy w ekstremalnych warunkach terenowych,
⦁ wyższe napięcie na końcówkach biegunów i dłuższy czas pracy,
⦁ wysoka wydajność prądowa przy rozładowaniach dużymi prądami w krótkim czasie.

WADY
⦁ akumulatory AGM są wrażliwe na głębokie rozładowania, które obniżają ich sprawność.
⦁ konserwacja, ładowanie tylko za pomocą odpowiednich ładowarek (żelowe tak samo)
⦁ nie powinno zostawiać się ich niedoładowanych gdyż zmniejsza to ich żywotność (żelowe to samo)

2
Laboratorium C-MOTO / Odp: AKUMULATORY MOTOCYKLOWE
« Ostatnia wiadomość wysłana przez AlienMotoSerwis dnia Dzisiaj o 13:56:59 »
Dokładnie , tyle samo wyczytałem w necie na temat akumulatorów w wolnej chwili, zawsze się mówiło , że żelówki takie extra i cena wysoka , a tu zonk.

Ostatnio kupiłem yuasa do siebie , i akurat w serwisowce był podany dokładnie model yuasy do mojej maszyny
Spokojnie, jeszcze coś opiszę ciekawego, np na temat akumulatorów litowo jonowych.
Na tą chwilę nie mam tyle czasu żeby to opisać.

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

3
Laboratorium C-MOTO / Odp: AKUMULATORY MOTOCYKLOWE
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Derkoś dnia Dzisiaj o 13:41:34 »
Dokładnie , tyle samo wyczytałem w necie na temat akumulatorów w wolnej chwili, zawsze się mówiło , że żelówki takie extra i cena wysoka , a tu zonk.

Ostatnio kupiłem yuasa do siebie , i akurat w serwisowce był podany dokładnie model yuasy do mojej maszyny
4
Laboratorium C-MOTO / Odp: AKUMULATORY MOTOCYKLOWE
« Ostatnia wiadomość wysłana przez SySy dnia Dzisiaj o 12:39:07 »
Dzięki za info

Wysłane z mojego Mi MIX 3 przy użyciu Tapatalka

5
Laboratorium C-MOTO / Odp: AKUMULATORY MOTOCYKLOWE
« Ostatnia wiadomość wysłana przez AlienMotoSerwis dnia Dzisiaj o 12:10:12 »
Ale jak nie ma rozrusznika to żelówka jest ok  ;D
Akumulator żelowy jest np bardzo dobry do wózka elektrycznego, gdzie nie jest potrzebny duży prąd tylko długość oddawania prądu. Akumulatory żelowe są głębokiego rozładowania.
Co to znaczy opiszę wieczorem.
To też jest bardzo ciekawy zwrot "głębokie rozładowanie".

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

6
Laboratorium C-MOTO / Odp: AKUMULATORY MOTOCYKLOWE
« Ostatnia wiadomość wysłana przez cezi dnia Dzisiaj o 12:06:00 »
To jest dopiero news   :oki:
7
Laboratorium C-MOTO / Odp: AKUMULATORY MOTOCYKLOWE
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Duch dnia Dzisiaj o 12:02:34 »
Ale jak nie ma rozrusznika to żelówka jest ok  ;D
8
Laboratorium C-MOTO / Odp: AKUMULATORY MOTOCYKLOWE
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Tomas_XRV dnia Dzisiaj o 11:53:06 »
Cenna uwaga. Dzięki Alien
9
Laboratorium C-MOTO / AKUMULATORY MOTOCYKLOWE
« Ostatnia wiadomość wysłana przez AlienMotoSerwis dnia Dzisiaj o 11:46:57 »
Tu już nie było tak kolorowo jak z olejami.
Niestety reklama dźwignią handlu.
Na początek.
Jeżeli producent motocykla nie ma w serwisówce napisane stosować akumulator żelowy. W żadnym wypadku nie powinniśmy takiego stosować!!

Przykład:
Exide Ytx12-bs technologia AMG -  prąd rozruchu 150A
YUASA YTX12-BS technologia AMG prąd rozruchu 180A
YTX12-BS technologia żelowa prąd rozruchu 130A

Jak widać prądy rozruchu danych akumulatorów są różne. Tu zdecydowanie wygrywa Yuasa a przegrywa akumulator żelowy.

Dlaczego nie napisałem producenta, bo to nie ma znaczenia. Prąd rozruchowy akumulatora żelowego jest za niski do współczesnych motocykli.

Firma Exide oraz inne firmy piszące, najlepszy wybór dla twojego motocykla, wprowadza ludzi w błąd.

Firma exide produkuje akumulatory żelowe na pierwszy montaż do motocykli BMW, ale są dużo większe od odpowiedników AGM.

Teraz dlaczego AGM a nie zwykłe kwasówki. Akumulator AGM może być montowany w pozycji do 180 stopni czyli na leżąco. Jest bezobsługowy(nie dolewamy do niego płynów) poza pierwszym uruchomieniem.
Kwas siarkowy zamknięty jest we włókninie, więc nie rozleje się po uszkodzeniu obudowy.

Plusów jest sporo, więc najlepszy wybór do Motocykli, to akumklator AGM.

I teraz producenci godni polecenia
YUASA numer jeden
EXIDE jako tańszy zamiennik. (Mam 3 lata działa)
O innych nie mam zdania

Ważna rzecz, każdy akumulator musi być doładowywany, zostawienie go samemu sobie lub doprowadzenie do rozładowania poniżej 12V go niszczy.
Jeżeli raz zajedziesz akumilator do 9V to straci część swoich właściwości zależnie od tego jak długo pozostawał rozładowany.

Dlatego proszę wszystkich, nie dajmy się naciągnąć na akumulatory żelowe. Ilość ładunku jest zbyt niska aby sprawnie uruchamiać większoś naszych motocykli, o ile wogóle je uruchomi.
NIE DAJCIE SIĘ NACIĄGNĄĆ!!!

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
10
Serwisy i Sklepy / Odp: Alien Moto Serwis
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KUBA dnia Dzisiaj o 11:22:39 »
Alien pisz pisz pisz, dziel się  - mądrego warto posłuchać-poczytać - ja w formie żartu z tym castrolem...
Prawda jest taka że jeśli dana firma z czegoś szkoli  - czy to ubezpieczenia czy oleje czy inne rzeczy to nie robi to tylko z czystej przyjemności powiększenia czyjejś wiedzy w danym temacie ....zawsze jest to forma reklamy itp.
Strony: [1] 2 3 ... 10